5 груби грешки, които се правят във видеата за социални мрежи

5 груби грешки, които се правят във видеата за социални мрежи

Да направиш видео за социалните мрежи днес изглежда все по-лесно, достъпно и масово като тeнденция. Няма да изброяваме ползите от видеото, защото те са ясни за всички. 

Като хора, обаче идващи от телевизията, където се прави основно видеосъдържание, ни се иска да ви споделим нашите скромни наблюдения относно петте  /въпреки че са много повече/ от най-дразнещите и груби грешки, които масово се допускат във видеата за социалните мрежи.

Поради незнайни причини в наши дни всеки, който може да си позволи някаква камера или по-скъп телефон и владее поне една базисна програма за монтаж, решава че не е проблем да прави сам видеа за социалните мрежи. Имали сме много случаи, в които хора идват при нас в офиса, за да разберат привидно какви са цените ни и как работим, а след това грабват фотоапарата и хукват да правят видеа сами за себе си или за свои клиенти, защото това е „к’во па толко’ ше цъкнем едно видео“. Желаем Ви успех ако и вие сте сред тях, а за останалите са следващите редове. 

Youtube ежедневно показва милиони примери за нелепи, смешни или абсурдни видеа, направени само, за да се покаже някой. И докато можем да оправдаем по основателни причини тийнейджърите, които избират да са „ютюбъри“ през свободното си време, трудно ни е да разберем аргументите на хора, които рекламират бизнеса си чрез „домашно“ направени видеа. Оставяме настрана факта, че тези видеа изглеждат смешно, по-шокиращото е, че хората, които ги правят наистина вярват, че показвайки се по този начин ще спечелят доверието на клиентите и ще печелят от бизнеса, който представят.

Виждали сме много пъти в практиката си фирми, натрупали достатъчно опит, печалба и известност, чийто управители /собственици/  застават без проблем пред телефона си, за да „направят видео“. Знаем добре и ефектът, който тези видеа предизвикват в потенциалните им клиенти.

Нека за миг си представим, че имате „успешен бизнес“, както твърдите, че предлагате „стойностен продукт“, което казвате във видеото и че сте „сред най-добрите на пазара“.

В следващия момент, обаче какво виждат вашите потенциални клиенти на видеото, което любезно им предоставяте за гледане:

  • Визия. Мазна, лъщяща кожа на лицето. Не е имало кой да ви предупреди за изискванията за пудра, през която минават всички хора, появяващи се пред камера. Ако тази малка невинна грешка, пък е съчетана и с лек пърхут, попадал като първи сняг върху сакото ви – повярвайте отвращението на зрителя ви е в кърпа вързано. Другата крайност ако сте дами- решили сте, че трябва задължително да използвате пълната палитра на гримовете си и да съчетаете всичко на пръв поглед несъчетаемо като цветове, за да направите впечатление. Бъдете сигурни – впечатлени сме!
  • Звукът. Второто нещо, което някак си случайно сте пропуснали. Ако за вас звукът, който записва телефона ви е ОК хората, за които правите видео са изгледали достатъчно добри примери и когато думите Ви ехтят като от най-дълбоката пещера, това не върши добра работа за имиджа, който се опитвате да градите.
  • Място, което по никакъв начин хората не асоциират с успеха, който твърдите, че сте постигнали – видео от хола Ви.  Когато продавате решения за „големия бизнес“ не говори много във ваша полза ако сте удобно разположен на мекия диван в дома си по пухкави чехли и суитчър или ситуирани в офис, който е съмнително празен.
  • Начинът, по който говорите. Тук вероятно отварям кутията на Пандора, но мрежата е пълна с ужасни примери на хора, които не умеят да говорят – нямат ясна дикция, говорят меко /или твърдо/, а изреченията им са лишени от всякакъв смисъл и будят единствено съжаление. Далеч съм от мисълта, че трябва да посещавате курс по правоговор /въпреки че е добра идея и доста хора го правят/ но моля Ви, заставайки пред вашата разнообразна аудитория, опитайте се да не говорите меко или с типичното за северозападния край „е-кане“. Ако имате пък говорен дефект, не е срамно да се обърнете дори към логопед.
    Знаете, че „мякате“. Наясно сте с този факт, защото няма как да не сте чували гласа си поне веднъж. Това определено НЕ е повод за гордост, а проблем /знам, че може би за първи път някой ви го казва/ с който трябва да се справите. Моля ви запишете си това, дори да е единственото, което ще запомните от тук написаното.  И за да не бъда разбрана погрешно: много хора идват в големия град от някъде и това няма абсолютно никакво значение……до момента, в който не решите да говорите пред камера. Моля ви от дъното на любезната си душа: НЕ правете видеа, ПРЕДИ да сте се справили с този проблем, без значение дали говорим за мякане, ъ-кане, е-кане. Просто започнете да говорите правилно, а след това правете видеа, колкото ви душа иска. Преди време ми се обади младо момче по телефона със запитване „Колко Ша струва Иедно видиице“за фирмата, в която работи. Обнадеждена, че ще работя с други хора по видеото, а той е само посредник, му дадох ориентировъчна цена, но на следващия разговор разбрах, че „Въй, аз ши тряяя ‘са снимам по-барнат“….Видеото така и не осъществихме ние като продуцентска къща. Сигурна съм, че на много места този проблем не е бил от такова значение, защото е важно „да се вземат едни пари“…. Да се обръщате към аудиторията си на „ти“ също не е начин, по който ще ги спечелите, повярвайте. Само ще покажете някои липси, които обикновено се запълват в първите седем години. 
  • Кадрите, които използвате. Разберете ни добре и ми повярвайте. Няма как да убедите потенциалните си клиенти, че правите един бизнес, без да им го ПОКАЖЕТЕ. Да стоите пред камерата и да обяснявате определени неща, по която и да е тема, без нагледно да показвате чрез кадри е глупаво и безсмислено. На вас това, разбира се няма кой да Ви го каже, защото вие сам сте решили да си направите видеото и разбирате от всичко, но моля ви следващия път, когато сами си пуснете камерата, имайте пред вид, че от другата страна може да стоят възпитани във вкус и естетика хора, средно интелигентни и със сигурност хора, които не биха купили евтиния продукт, който олицетворявате ВИЕ.

No Comments

Post A Comment