5 груби грешки, които се правят във видеата за социални мрежи

5 груби грешки, които се правят във видеата за социални мрежи

Да направиш видео за социалните мрежи изглежда все по-лесно, достъпно и масово като тeнденция. Няма да изброяваме ползите от видеото, защото за това сме говорили много пъти.

В следващите редове, обаче ще ви посочим само пет /въпреки че са много повече/ от най-дразнещите, груби грешки, които масово се допускат във видеата, основно за социалните мрежи.

Поради незнайни причини в наши дни всеки, който може да си позволи някаква камера или по-скъп телефон и владее поне една базисна програма за монтаж, решава че не е проблем да прави сам видеа за социалните мрежи.

Youtube ежедневно показва милиони примери за нелепи, смешни или абсурдни видеа, направени само, за да се покаже някой. И докато мога да оправдая по основателни причини тийнейджърите, които избират да са „ютюбъри“ през свободното си време, трудно ми е да разбера аргументите на хора, които рекламират бизнеса си чрез „домашно“ направени видеа. Оставяме настрана факта, че тези видеа изглеждат смешно, по-шокиращото е, че хората, които ги правят наистина вярват, че показвайки се по този начин ще спечелят доверието на клиентите и ще печелят от бизнеса, който представят.

Виждала съм много пъти в практиката си фирми, натрупали достатъчно опит, печалба и известност, чийто управители /собственици,  застават без проблем пред телефона си, за да „направят видео“. Знам много добре и ефекта, който тези видеа предизвикват в потенциалните им клиенти.

Нека за миг си представим, че имате „успешен бизнес“, както твърдите, че предлагате „стойностен продукт“, което казвате във видеото и че сте „сред най-добрите на пазара“.

В следващия момент, обаче какво виждат вашите потенциални клиенти на видеото, което любезно им предоставяте за гледане:

  • Визия. Мазна, лъщяща кожа на лицето. Не е имало кой да ви предупреди за изискванията за пудра, през която минават всички хора, появяващи се пред камера. Ако тази малка невинна грешка, пък е съчетана и с лек пърхут, попадал като първи сняг върху сакото ви – повярвайте отвращението на зрителя ви е в кърпа вързано. Другата крайност ако сте дами- решили сте, че трябва задължително да използвате пълната палитра на гримовете си и да съчетаете всичко на пръв поглед несъчетаемо като цветове, за да направите впечатление. Бъдете сигурни – впечатлени сме!
  • Звукът. Второто нещо, което някак си случайно сте пропуснали. Ако за вас звукът, който записва телефона ви е ОК хората, за които правите видео са изгледали достатъчно добри примери и когато думите Ви ехтят като от преизподнята, това не върши добра работа за имиджа, който се опитвате да градите.
  • Място, което по никакъв начин хората не асоциират с успеха, който твърдите, че сте постигнали – видео от хола Ви.  Когато продавате решения за „големия бизнес“ не говори много във ваша полза ако сте удобно разположен на мекия диван в дома си по пухкави чехли и суитчър или ситуирани в офис, който е съмнително празен.
  • Начинът, по който говорите. Тук вероятно отварям кутията на Пандора, но мрежата е пълна с ужасни примери на хора, които не умеят да говорят – нямат ясна дикция, говорят меко /или твърдо/, а изреченията им са лишени от всякакъв смисъл и будят единствено съжаление. Далеч съм от мисълта, че трябва да посещавате курс по правоговор /въпреки че е добра идея и доста хора го правят/ но моля Ви, заставайки пред вашата разнообразна аудитория, опитайте се да не говорите меко или с типичното за северозападния край „е-кане“. Ако имате пък говорен дефект, не е срамно да се обърнете дори към логопед.
    Знаете, че „мякате“. Наясно сте с този факт, защото няма как да не сте чували гласа си поне веднъж. Това определено НЕ е повод за гордост, а проблем /знам, че може би за първи път някой ви го казва/ с който трябва да се справите. Моля ви запишете си това, дори да е единственото, което ще запомните от тук написаното.  И за да не бъда разбрана погрешно: много хора идват в големия град от някъде и това няма абсолютно никакво значение……до момента, в който не решите да говорите пред камера. Моля ви от дъното на любезната си душа: НЕ правете видеа, ПРЕДИ да сте се справили с този проблем, без значение дали говорим за мякане, ъ-кане, е-кане. Просто започнете да говорите правилно, а след това правете видеа, колкото ви душа иска. Преди време ми се обади младо момче по телефона със запитване „Колко Ша струва Иедно видиице“за фирмата, в която работи. Обнадеждена, че ще работя с други хора по видеото, а той е само посредник, му дадох ориентировъчна цена, но на следващия разговор разбрах, че „Въй, аз ши тряяя ‘са снимам по-барнат“….Видеото така и не осъществихме ние като продуцентска къща. Сигурна съм, че на много места този проблем не е бил от такова значение, защото е важно „да се вземат едни пари“…. Да се обръщате към аудиторията си на „ти“ също не е начин, по който ще ги спечелите, повярвайте. Само ще покажете някои липси, които обикновено се запълват в първите седем години. 
  • Кадрите, които използвате. Разберете ме добре и ми повярвайте. Няма как да убедите потенциалните си клиенти, че правите един бизнес, без да им го ПОКАЖЕТЕ. Да стоите пред камерата и да обяснявате определени неща, по която и да е тема, без нагледно да показвате чрез кадри е глупаво и безсмислено. На вас това, разбира се няма кой да Ви го каже, защото вие сам сте решили да си направите видеото и разбирате от всичко, но моля ви следващия път, когато сами си пуснете камерата, имайте пред вид че от другата страна може да стоят възпитани във вкус и естетика хора, средно интелигентни и със сигурност хора, които не биха купили евтиния продукт, който олицетворявате ВИЕ.

No Comments

Post A Comment