Как да направите подходящо разяснително видео за вашите клиенти?

Как да направите подходящо разяснително видео за вашите клиенти?

Моментът, в който трябва да обясните на клиентите си как работи вашата услуга или продукт, обикновено идва много по-бързо, отколкото сте очаквали.

Колко клиента изгубихте през последната година, защото никой не знаеше как всъщност работи това, което предлагате и какви ползи би донесло то на потребителите? Често срещан проблем, който носят със себе си много от клиентите ни.

КАК, обаче да направим видео, което:

  • обяснява
  • продава
  • забавлява

Това са основните принципи, към които се придържаме, когато знаем, че ни предстои да направим продуктово видео.

Обясненията. Когато обяснявате пред камера как работи продукта ви и какви ползи носи, не забравяйте най-важното: формулирайте ясни и по възможност кратки изречения. Ние, разбира се, ще ви помогнем за това. Всеки текст, чрез който представяте вашия бизнес, минава през нас. Ние нанасяме своите корекции като копирайтъри и ви го връщаме с промените или го създаваме изцяло. Не е задължително да се съгласявате с тях, но обикновено заедно стигаме до финалния вариант на всеки сценарий. Така вие сте спокойни, че когато включим камерата ще използвате най-точните думи и послания за вашата аудитория. Тук ни се иска да обърнем внимание все пак и на поведението ви пред камера.

Знаем, че за повечето от вас това ще е необичайна ситуация. Не всеки ден ви снимат. Но колкото повече ни се доверите, толкова по-голяма полза ще имате за своята реклама. На първо място камерата удвоява всеки фалш, а аудиторията не обича лъжите, повярвайте те се разпознават от километър – бъдете честни и достоверни с публиката си, за да изградите доверие. Замисляли ли сте се защо вярвате само на малка част от хората, които виждате на малкия екран ?

Логично стигаме и до частта с убеждаването вашите потенциални клиенти да се доверят на продукта ви и да го купят. Винаги, когато заставате пред камера и целите да продадете нещо на хората се поставете на тяхно място. Как вие искате да ви се говори – наставнически или приятелски? Не бъдете агресивен. Знаем, че в момента много от провъзгласилите се за „дигитални гурута“ следват именно този модел: „Купи точно сега“, „Яхни вълната“, „Не изпускай шанса си“. Това е смехотворно и показва огромна липса на уважение към аудиторията, претендираща за поне средно ниво на интелигентност. Не правете като тях. Напротив – дайте време на своите клиенти. Изтъкнете предимствата на продукта си, но оставете решението да бъде тяхно. Хората искат да знаят, че мнението им е важно и ценено и предпочитат да направят сами избора си, без някой да ги притиска за това. Усмихвайте се повече и говорете ясно. Повярвайте ни, няма никакво значение дали сте красив, слаб, висок, или с три пласта пудра. Много по-важно е да притежавате умението да заразите хората със своята енергия. Доверете ни се, когато правим повече дубли /повторения/ това е само за ваше добро.

И така нека видим отново основните съставки на рецептата, наречена успешно разяснително видео:

  • Разкажете стъпка по стъпка как сте създали продукта или услуга си и защо. Това създава доверие в аудиторията Ви.
  • Изтъкнете предимствата на продукта си пред останалите, разкажете с какво вашият продукт /услуга/ е по-различен от всички останали на пазара.
  • Демонстрирайте! Покажете го в действие, нека хората видят как работи вашият продукт. Ето и един чудесен пример за това, имаме историята на продукта, действието и разбира се добрият кадър.

И накрая: забавната част от вашето видео. Нека си признаем, ние българите сме изключително скептични към бизнесмени, които представят себе си или своя бизнес по нестандартен или забавен начин. Доверяваме им се по-трудно, отколкото на някой, който говори сериозно, било то и със заучени фрази. Най-трудно се променят нагласите на хората. Затова избрахме видеото по-долу. Всъщност всеки изпълнителен директор, собственик или мениджър може да направи подобно видео, стига да иска да покаже нещо различно. На нашите географски ширини би се случило трудно, но е добър пример как един продукт може да бъде показан, освен с обяснение и действие, и по много забавен начин.

Това, което прави видеото да изглежда страхотно в случая е, че самият CEO на компанията обяснява своя продукт по изключително забавен и нестандартен начин. Той е извън клишето на сериозния бизнесмен, седнал зад бюро, но всъщност вие задържате вниманието си именно, заради начина, по който е поднесена информацията. А вие бихте ли направили своето разяснително видео по този начин?

И така нека обобщим само в няколко точки. За да създадете своето уникално разяснително видео, са ви нужни няколко елемента:

  • Започнете със сценария. Напишете го още преди да сте решили какъв тип ще е вашето видео. Дори да наемете най-креативния режисьор и най-талантливият оператор, без добра история и съдържание, видеото ви няма да струва нищо.  Може да се доверите на нас като сценаристи, защото в това е нашата сила. В onemedia.bg никога не започваме да снимаме видео, без да сме ви помогнали или написали изцяло сценария.
  • Изберете продуцентска къща или професионалист, на чийто опит може да се доверите. Проверете портфолиото му, вижте какво е снимал и с кого.
  • Създайте кратък видео бриф. Опишете с по едно изречение каква е целта на видеото ви, къде ще се разпространява, с какви хора си го представяте или на какви места.
  • Старайте се разяснителното ви видео да е кратко с ясни послания или както обичаме да казваме „да стреля право в целта“.
  • Накрая, но не по важност. Споделяйте го. След като вече сте минали през целия процес и имате видеото, което обяснява, продава и евентуално забавлява се постарайте то да достигне до максимално повече хора.

Ние можем да ви помогнем и да ви дадем много идеи.

www.onemedia.bg

Вижте още >> Как да създадете сценарий за Вашето видео

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.