Избор на терен за видеозаснемане

Избор на терен за видеозаснемане

Ще си признаем, че пишем тази тема с огромно удоволствие, защото за повече от 15 години в различни телевизионни формати сме обходили, пропътували, избрали и заснели внушителен брой места и хора, за да заявим честно, че изборът на локация е ключов за всяко видео, което снимате.

Разбира се, всичко зависи от темата, която правите или целта на видеозаснемането. Далеч сме от мисълта да сравняваме документалното или репортажно видео с видеото за корпоративни цели или реклами. И все пак има няколко общи неща, с които трябва да се съобразите, когато тръгвате към идеята за реализиране на видео.

Каква е целта на вашето видео?

Ако искате да създадете видео, което да изгради доверие в потенциалните ви партньори, покажете офисът, корпорацията, средата или хората, с които работите. Не е нужно това да е лъскаво офис пространство, но категорично не може да е домът ви, ако искате хората да повярват, че правите истински бизнес, а не създавате впечатление за такъв.

Много често добрите видеа са факт благодарение на хората, с които работите и мястото, на което прекарвате по-голямата част от времето си – вашият офис. Тук бихме искали да ви споделим още нещо – не се старайте всичко да е стерилно, официално и твърде делово /разбира се много зависи от работата ви/. В повечето случай един заснет искрен смях, рязане на торта или хвърляне на стрес топката, която всички във фирмата използват, би било категорично доказателство, че офисът ви е място, в което се работи с удоволствие и без стрес.

Знаем, че в деня на снимки всички се опитват да покажат най-доброто от себе си и средата, в която работят, но понякога това не е нужно. Признаваме си ние мечтаем да снимаме офис на Google, защото знаем, че там можем да покажем всичко извън клишето, да заснемем невероятни локации и иновации, странни места за работа и хора, които не изглежда, че работят, но…..засега това е само мечта.

Ако обаче видеото ви изисква не офис, конкретна среда или работно пространство, а се налага да избирате места за снимки, придържайте се към следното правило: Никога не избирайте местата, преди да сте завършили и последното изречение от сценария си. Повярвайте това може да ви спести много проблеми.

Ако сте определили цената Х за вашите клиенти, но в последствие изберете още две допълнителни локации, които трябва да заплатите, имате два варианта: или да ги платите от собствения си джоб или да оставите лошо впечатление в хората, за които снимате видеото, като им поискате допълнителен бюджет. И двата избора ви вредят, така че нашият съвет е: избирайте, преценявайте и разписвайте сценария внимателно и предварително, съобразявайки всяка промяна с клиента.

Така например, когато снимаме видеа, свързани с бебешки продукти много добре знаем, че трябва да отидем в приятна домашна обстановка, парк, градинка или детски център. Изберете най-подходящата атмосфера за продукта, който рекламирате, за да получите допълнителна добавена стойност.

На ясно сме, че едно от най-трудните неща понякога е точно изборът на локации. Затова е добре да съберете екипа си, за да обсъдите заедно различните варианти за видеозаснемане. Така печелите няколко неща: повече идеи, по-голям кръг от хора и възможности някъде да ви допуснат да снимате на определени места без заплащане или преминаване през сложни процедури.

Имайте пред вид, обаче, че когато разказвате за локацията, която ви е нужна, трябва много точно да опишете мястото, така както си го представяте: не казвайте просто апартамент, опишете го с всички детайли, за да могат хората от екипа ви да знаят максимално ясно каква е вашата визия за мястото. Например малък апартамент в центъра, с много светлина и прозорци, гледка към голяма църква, с винтидж обзавеждане, цветни столове……

Колкото по-добре разкажете на хората, с които работите идеята си, толкова по-добре ще бъде реализирана тя.

Често ни се е случвало да тръгваме към снимки, без да сме видяли предварително местата. Не всички бюджети на клиенти позволяват да отидем на опознавателно проучване, когато се снима на далeчни локации. Тогава правим следното: събираме информация от община, местен туристически център, локален бизнес и от всевъзможни други канали, но го правим сериозно, защото знаем, че колкото по-добре сме подготвени, толкова по-добре ще си свършим работата на терен.

Още нещо важно: Уверете се, че имате нужните разрешения за снимки, на местата, които планирате да включите във вашето видео. Понякога има неприятни изненади на места, на които не сте очаквали. Друг път на такива, за които сте подготвени да пишете дълги, обяснителни мейли и да минавате през бюрократични процедури, всичко се получава неочаквано бързо. Всички зависи от мястото и разбира се от късмета Ви.

Накрая каквото и видео да реализирате, не забравяйте, че то е преди всичко визуализация. И само когато „срещнете“ по правилния начин визията и съдържанието може да очаквате отлични резултати.

Накрая нека обобщим няколко основни неща за избора на локация, без които няма как да направите добър продукт.

  • Да разберете повече за работата на хората, които ще заснемете
  • Ако това е офис-пространство да усетите духа на фирмата
  • Да не избирате локацията, без да сте приключили и последното изречение от сценария
  • Да уведомите всички от екипа каква конкретна локация търсите, за да може да получите максимално повече предложения и възможности
  • Ако снимате продуктово видео, да изберете обстановка, която би „продала“ това видео много по-добре
  • Да се уверите, че имате всички разрешителни за снимки

Ние се гордеем с опита, който имаме в заснемането на различни места и хора. Доверете ни се, за да създадем за вас видеото, което ще ви представя по възможно най-добрия начин.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.